Assisi, (İtalya)

Assisi

Assisi, rehberler de okuduğumuz yazılara ve gördüğümüz fotoğraflara göre, tam bir ortaçağ şehri. 1997 depreminde çok ağır hasar gördüğü de, ulaştığımız bilgiler arasında. İki yılda bütün şehrin restore edildiği söylenmesine rağmen, göreceklerimizden biraz korkarak şehre yaklaşıyoruz. Şehrin sulieti uzaktan görününce bütün korkularımız geçiyor. Eski şehrin girişinde, merkez’e yürüyen merdivenle ulaşılan, güzel br otopark buluyoruz. Park alanında,  birçok karavan var. Bir köşeye yerleşip, doğruca şehre çıkıyoruz.

Assisi’ye giriş

Arada yağmur yağıyor,  ortalık  biraz ıslak

Basilica di Santa Chiara

Hava 6-7 derece, şehri gezmeye izci gurupları gelmiş, altta şortlar üstte montlar. Çocukları o halde görünce bizim tüylerimiz diken diken oluyor. Assisi;  İtalyan’ların tanınmış Azizlerinden San Francesco’nun doğum ve ölüm yeriymiş. Bu nedenle, ortalık çok kalabalık. Bu mevsimde böyleyse, yazın nasıl oluyor diye düşünüyoruz. Yukarıda tepede bir kale görünüyor,  ama gözümüze fazla yüksek geldiği için vaz geçip, sokakları dolaşmaya başlıyoruz.Sokakları arşınlarken, farkında olmadan bize çok uzak gelen kaleye yaklaşınca, son bir gayret tepeye çıkıp, bütün şehrin manzarasını izleme şansı buluyoruz.

Rocca Magiore. Başta çıkmaya üşenmiştik ama iyi ki çıkmışız.

Tepelerde kar var. Aşağıda ise Assisi

Kaleye çıkış yolunda,  bir tel örgüye sakız yapıştırarak bu hale getirmişler. Sakız yapıştırarak ne diledikleri meçhul

Daha sonra yine sokak aralarında turlayarak, San Francesco için yapılmış Kiliseye geliyoruz. Bu kilise ilginç bir yapı. Dışı çok sade, ama içi farklı katlarda yer alan, çok güzel resimlere ve işlemelere sahip, bir çok salondan oluşuyor. Fotoğraf çekmek yasak. Biz de İtalyan’ların yaptığını yapıyor, güvenliğe yakalanmadan bir kaç kare çekiyoruz.

maria guido dettoni della grazia

Bu çandan ses çıktığını sanmıyorum ama görüntü harika

Şu bezeleri nasıl yapıyorlar?  Herbiri kavun kadar

San Rufino

Basilica di san Francesco.

Dışı çok sade olan bu yapının ön cephesinde bulunan Gülpencereleri,  İtalyan Gotik tarzının ilk örneklerindenmiş.

Üstteki Kilise

Aşağıda ki Kilise

Kilisenin Müzesinden

San Francesco’nun giysileri

Karavanda bir kaç saat dinlenmenin ardından, bu sefer gece sokaklardayız. Küçük meydan da, Assisi ile ilgili ışık ve ses gösterisi var, 3-4 farklı mini klip hazırlamışlar. Kahvelerimizi alarak, bir bankta gösteriyi izleyip, gündüz gezerken keyif aldığımız, nispeden düz olan sokaklarda hafif bir yürüyüş yaparak, günü sonlandırıyoruz.

Sabah karavan da kahvaltı yapmak yerine, Assisi’de bir kafede birşeyler atıştırıyoruz. (nasıl olsa yürüyen merdiven de dibimizde:) ). Günün süprizi. Şehrin girişinde pazar kuruluyor. Herşey panelvanların içinde. Araçlara bağlı kocaman tenteler var. Yere çakılan kazıklar ya da etrafa bağlanan ipler yok. Herşey düzenli, tertipli. Kısa bir pazar turu ve ardından gelsin yeni yerler :)