Martvili Kanyonu (Gürcistan)

Sataplia Milli Parkı’ndan sonra, ikinci noktamız bir kanyon. Ama hava oldu 40 derece. Kanyonu bulsak ta gezecek halimiz kalmadı. Nerede duralım ne yapalım derken, Khoni diye bir yerde kendimize parkın yanında, kocaman ağaçların dibinde, harika bir nokta bulduk. İnternetten bakınca 2014 sayımlarında nüfusu 24 bin olarak görünenen bu yer, bizi mest etti (sıcaktan da olabilir tabi). Bu ufacık yerde kocaman bir tiyatro salonu bile var. Yerimizi de beğenince, burada iki gece kaldık. İlk gece birileri perde ve projeksiyon makinesi getirip, parkı açık hava sinemasına çevirdi. Pınar Julia Roberts’in bir filmini Gürcüce izledi :) İkinci gece, bir başka ekip, ses sistemi getirdi ve gençler hem dans etti, hemde gitarla şarkılar söyledi.

Burada yaşadığımız en ilginç olay da; bir adamın (biraz çakır keyif bir adam) burada yatmayın diye, bizi evine götürmeye kalkması oldu. Bu ilk teklifi nazikçe redettikten sonra, bizi yemeğe götürmeye kalktı. Ardından dondurma getirdi. Daha sonra bir paket sigara ve en sonunda da 2 litre bira alıp getirdi (sadece dondurmayı yedik). Yalnızca Gürcüce bilen bu arkadaş, bizimle iletişim kurabilmek için, neredeyse 1 saat kendini paraladı ama birayı da istemeyince, bizden umudunu kesti.

Khoni şehir parkı. Kocaman ağaçlar. Serin sakin. Kimi müzik yapıyor, kimi yürüyüş. İçki içende var. Mini etekle dolaşan da sarhoşundan ayığına bir kişi diğerine yan gözle bakmıyor.

Parkın içinden karavanımızı seyrediyoruz, çok ayrı kaldık ya :)

Sabah camları indirmek için kontağı açınca çıkan manzaramız da bu.

Martvili Kanyonu Khoni’ye 22 km. Yola çıktık, kanyon deyince insan derin bir vadi bekliyor. Derinlik içinde önce biraz çıkmak gerekli ama biz dümdüz gidiyoruz. Yine bir navigasyon macerası yaşayacakmıyız diye düşünürken, bir sürü özel otoparkın olduğu geniş bir alana geldik. Aracı uygun bir yere çektik. 200 mt yürüdük ve kanyon girişi karşımızda. Giriş 17.25 Lari. Bu rakamı kim tespit etmiş bilmiyorum umarım değer. Kanyonun bir yürüyerek gezilecek bölümü var, birde küçük şişme kanolarla gezilen bölümü. Yürüyüş parkurları kısa, toplam 600-700 metre. Bizdeki koca kanyonları gördükten sonra biraz hayal kırıklığı. Adamlar ufacık yeri düzenleyip herkesin uğrak noktası yapmışlar. Biz elimizdekileri bitirme telaşındayız. Güzel yer, bol su var. Güzel kaya oluşumları, birçok minik şelale. Huzurla akıntıda salınan kocaman balıklar. Yakınlardaysanız ve zaten fazla yürümekten hoşlanmıyorsanız uğranabilir.

Martvili kanyonu girişi. Bu girişe bakınca insan koca bir kanyon bekliyor.

Sağda tenteli alan, kanyonda kano ile tur atacakların yeri. Bu tur, 300-400 metre sürüyormuş. Sol taraf ise kanyonun içine giden yürüyüş yolları. O da 500-600 metre :)

Kocaman balıklar aşağıda salınıyor. Ama olta atmak yasak :)

Sağa doğru sakin bir suda gidiyorsunuz. Geri gelenlerin hiç biri ıslanmamıştı. Yani rafting değil kano turu yapıyorsunuz :)