Bologna, (İtalya)

Bologna

Ferrara’dan Bologna’ya keyifli bir yolculuk yaptık. Küçük köyler, güzel yapılar, üzüm bağları ve çiftlik evleri. Ama park yerimize giriş biraz karışık. Bir sürü kavşak, sapak  derken,  park edeceğimiz noktayı bulduk. Etratfa 3-4 karavan daha var. Aracı park ettik, bir içki bayisinden otobüs biletimizi aldık ve merkeze doğru yola koyulduk. Bugün plansız gezi günü ( zaten İtalya’da hergün plansız gidiyor. Tam bir hedefe doğru giderken, bir şey görüp sağa sola sapıyoruz, sonrası şenlik :) ). Otobüsten karar verdiğimiz durakta indik. Ana caddede yürüyerek güzel bir yerde yemek yedik. Torre degli Asinelli diye bir alana geldik. Bu alanda iki kule var. Zamanında Bologna’da kule yapma geleneği varmış (benim ki büyük, hayır benim ki derken,  200 kule yapmışlar ). Şimdi bu kulelerden birkaç tanesi ayakta kalmış. Büyük olana, ücret karşılığı çıkma imkanı var. Şehri izlemek için çok iyi bir nokta. İlginç yanı bu kulelerin ikisi de eğik. Ufak olanı Pisa kulesinden daha eğik ve adamlar bununla gurur duyuyor :) . Uzun olan ve çıkılan kule 1.3 derece eğimli, çıkarken farkına bile varmıyorsunuz ( hatanızı inerken anlıyorsunuz :) ). Yine de çıkın.

İki kule,  sağdaki büyük kulenin eğimi 1.3 derece. Kulenin seyir terası 86m yukarıda

Soldaki daha kısa olan kule 4 derece eğimi ile Pisa kulesinden  daha eğikmiş.

Büyük kuleye 500 ahşap basamak ile ulaşılıyor. Kuleye giriş biletleri 400-500m uzaklıktaki  turizm bürosunda satılıyor ( sanki tırmanmak yetmiyormuş gibi,  bilet almak bile bir aktivite)

Deprem bölgesinde, eğik bir kuleye, ahşap merdivenden çıkmak :)

Bu da iniş.

Seyir terasının etrafı parmaklıklarla kapalı (açık olsa sarkacağız sanki )

Kule manzarası

Kuleye tırmanırken arada bir kaç mola noktası var.

Küçük kule ve meydan, tepeden böyle görünüyor.

Binaların sokağa bakan taraflarında kemerli bölümler var. Yağmurda bile, bütün şehri ıslanmadan dolaşabilirsiniz (test etmedik). Teatro Anatomica Müzesini gezdik 600 yıl önce anatomi dersi verilen sıraları görmek ve kütüphanesini ziyaret etmek ilginçti. Fontana di Nettuno heykeli bakımdaydı, ucundan görebildik. Bir çok Kilise gezdik, Avrupanın en eski Üniversitelerinden birini gördük. Bologna yemesiyle, içmesiyle, gezmesiyle en az iki günü hak eden çok keyifli bir şehir.

Fontana di Nettuno çeşmesi

Binaların yola bakan taraflarında,  kemerli kapalı alanlar var

Kuleden her yer görünüyor. Ama kulede, her yerden görünüyor

Bazı meydanlarda oturmak için banklar var. Hepsi taştan yapılmış, bu soğuk havada çok güzel oluyor :)

Anatomi Müzesinin avlusu

Şekerleme ve reçeller

Mandalina şekerlemesi

Peynir tezgahı.

Anatomi müzesi girişi. 1742 yılında inşa edilmiş ve 1907 yılında müzeye dönüştürülmüş

Anfi, bütün heykeller ahşaptan yapılmış.

Anatomi bölümünün kütüphanesi inanılmaz dı.

1800’li yıllardan kalma kitaplar bile var.

Şehir parkı

Sağda ki yapılar Abbazia di Santo Stefano,  dört kiliseden  oluşan manastır kompleksi.

Abbazia di Santo Stefano içi

Ortada ki çeşme 8. yüzyıldan kalma Fontana di Pilato Çeşmesi

Basilica San Petronio

Karavanı park ettiğimiz yer. Otobüs durağına 200-300 m  , şehre ise 20dk mesafede.